Böbrek Kisti Ameliyatı

Böbrek kistleri basit kist olabileceği gibi böbrek kanserinin öncüsü veya böbrek kanserine eşlik
edecek şekilde de olabilirler. Böbrek kistleri ultrason eşliğinde de boşaltılabileceği gibi bu yöntemin
tekrarlama riski yüksektir.

Böbrek kisti ameliyatı, böbreğe bası ve bu nedenle de ağrı yapan
kistlerin çıkarılması şeklinde olabileceği gibi, kansere sebep olabilecek büyüklük ve nitelikte olan
kistlerin laparoskopik cerrahi yöntemi ile alınması olarak anlatılabilir.

Hastanın karın bölgesine bir
santimetreden daha az üç veya dört farklı noktadan kesi uygulanarak gerekli cerrahi ekipman ve
aletler ile bu kesilerden içeri girilir. Kistin içi boşaltılıp duvar çıkartılır. Eğer duvar çıkartılırsa kist
tekrarlamaz.

Bu cerrahi işlem uzman tarafından hastanın durumuna veya kistin bulunduğu konuma
göre hangi bölgeden işlem yapmak üzere yaklaşılacağına karar verilmektedir.

İşlem karın bölgesinden yapıldığında hastaların oldukça az bir kısmı karın içinde gerginlik sebebi ile
ağrı yaşamaktadır ve ameliyat sonrası süreçleri daha kolay geçmektedir. Bazı hastalarda kistlerin
boyutları 10 cm üzerine kadar çıkabilir.

Bu cerrahi operasyon neredeyse iz olmadan iyileşir. Bu operasyon ve cerrahi müdahaleyi almış
olan kişiler genelde bir veya iki gün doktor gözetiminin ardından taburcu olarak gündelik
hayatlarına dönebilirler.

Doktorun verdiği yönergeler ve kılavuzlar doğrultusunda hareket ederek
sağlıklı bir yaşama daha erken adım atabilirler. Tekrarlama riski olmayan ve çok fazla komplikasyon
görülmeyen bir uygulama olması oldukça avantajlı bir durumdur.

Olabilecek tüm komplikasyon ve
anormal durumlar için doktorunuz ile konuşmanız oldukça büyük önem arz eder. Hasta ameliyat
sonrasında beslenmesine dikkat etmeli ve önerilere uymalıdır.

Böbrek Kisti Ameliyatı Nedir?

Böbrek kisti, böbrek yüzey tabakasındaki zayıflamaya bağlı oluşan lezyonlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu lezyonlar daha sonra idrar ile dolarak kist haline gelmeye başlamaktadır. Böbrek kistleri ultrasonografi ya da radyolojik testler sonucunda tam olarak tespit edilmektedir.

Böbrek kisti böbreğin herhangi bir kısmında karşımıza çıkmaktadır. Çok sayıda ve kötü huylu olan kistler böbrek yetmezliğine veya böbrek kanserine de neden olabilmektedirler. Böbrek kisti ameliyatı açık cerrahiyle yapıldığında, 35-40 cm lik cerrahi kesi açılarak bu işlem uygulanır.

Günümüzde böbrek kisti ameliyatları laparoskopik cerrahiyle uygulanmaktadır. Vücutta büyük kesi yapılmadan, 3-4 delik açılarak buraya yerleştirilen borularla vücuda gönderilen cerrahi aletler ve teleskop aracılığı ile bu işlem gerçekleştirilmektedir.

Böbrek Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Böbrek kisti, böbrek yüzey tabakasındaki zayıflamaya bağlı oluşan lezyonlardır. Bu lezyonlar daha sonra idrar ile dolarak kist haline gelir. Böbrek kistleri yapılan testler sonucunda tam olarak tespit edilmektedir.

Çok sayıda ve kötü huylu olan kistler böbrek yetmezliğine veya böbrek kanserine de sebebiyet verebilmektedir. Böbreğin neresinde ortaya çıkacağı tam olarak bilinmemektedir.

Böbrek kisti ameliyatı açık cerrahiyle yapıldığında, 35-40 cm lik cerrahi kesi açılıp işlem yapılır. Böbrek kisti ameliyatları laparoskopik cerrahiyle uygulanmaktadır.

Vücutta büyük kesi yapılmadan, 3-4 delik açılarak buraya yerleştirilen borularla vücuda gönderilen aletler ve teleskop ile bu işlem hastaya uygulanmaktadır. Bu şekilde hastanın kistlerden kurtulması sağlanır. Eski sağlığına da kısa sürede dönmesi için gerekli tüm işlemler uygulanır.

İzmir’de Böbrek Kisti Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

Böbrek kisti böbreğin herhangi bir kısmında karşımıza çıkmaktadır. Kistler az sayıda ve iyi huylu yapıda iseler herhangi bir sorun oluşturmayabilirler.

Ancak çok sayıda ve kötü huylu olan kistler böbrek yetmezliğine veya böbrek kanserine de neden olabilmektedirler. Kötü huylu kistlerin kansere dönme ihtimaline karşın hasta titizlikle takip edilmeli ve gerekli işlemler gerçekleştirilerek tedavi sağlanmalıdır.

İzmir’de böbrek kisti ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Böbrekte Kist Ameliyatı Nasıl Olur?

Böbrek kisti ameliyatı laparoskopi yöntemi kullanılarak genel anestezi kullanılarak yapılmaktadır. Uzman doktor hastada küçük bir kesi açarak işlemi gerçekleştirmektedir. Bu kesilen alanlardan kamera ve ekipmanlar böbreğe ulaştırılmaktadır.

İlk olarak böbrekte bulunan kistin içindeki irin boşaltılmaktadır. Sonrasında kistin duvar kısımları kesilmektedir ve kalan parçalar yakma işlemi ile ortadan kaldırılmaktadır. Cihazlar böbrekten geri çekilerek kesilen alan dikilmektedir. Böylelikle ameliyat sona ermiş olacaktır.

Böbrek Kist Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Böbrek kist ameliyatı çok basit bir ameliyat çeşidi değildir. Cerrahi süre açısından incelendiği zaman 1.5 ya da 2 saat civarında sürdüğünü söylemek yanlış olmayacaktır. Özellikle basit olan böbrek kist ameliyatlarında bu süre 45 dakikaya kadar düşebilmektedir.

Ancak eğer kist, böbrek etrafına yapıştıysa ya da büyük bir kist ise ameliyat süreci 3 saate kadar çıkabilmektedir. Dolayısıyla bu ameliyat için hastaya göre süresinin değiştiğini söylemek yanlış olmayacaktır.

Böbrek Kisti Ameliyat Gerekir Mi?

Böbrek kistleri genel olarak herhangi bir belirtisi olmayan rahatsızlıklardandır. Rastlantısal olarak fark edilen hastalıklardan bir tanesidir. Dolayısıyla eğer çok riskli bir böbrek kisti bulunmuyorsa kişilerin ameliyat olmasına da gerek yoktur. Ancak bazı durumlarda, bazı hastalarda böbrek kistleri risk taşımaktadır.

Örneğin; hastada böbrek kisti ile birlikte böbrek taşı da bulunması durumu riskli bir durumdur. Bu durumda kişinin idrar yolu kapanabilmektedir. Dolayısıyla da ameliyat olması gerekmektedir.

Böbrek Kisti Kaç Cm Olunca Alınır?

Böbrek kisti belirtisi bulunan bir rahatsızlık değildir. Başka hastalıklar sırasında ya da rutin kontroller sırasında rastlantısal olarak ortaya çıkmaktadır. Bu rastlantısal karşılaşmalar sonucunda belirli uygulamalar ile kistin büyüklüğü ölçülmektedir.

Eğer kist çok büyük değilse ameliyata gerek görülmez. Kist küçük ise ameliyat yerine çeşitli ilaç tedavileri uygulanarak kist küçültülmeye çalışılmaktadır. Böbrek kisti 10 cm ve daha büyük büyüklükte ise ameliyat kaçınılmazdır.

Böbrek Kisti Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Bazı kişilerde bu hastalık genetik geçişlidir. Bu durumda her iki böbrekte de çok sayıda kist bulunması normaldir. Hatta bazı hastalarda kistlerin sayısı o kadar çoktur ki; kistler çevredeki dokulara zamanla baskı yapmaya başlamaktadır.

Bu baskılar sonucunda da kistler böbreklerde hasar oluşmasına sebep olmaktadır. Böbrekte kist bulunması, tedavi edilmezse böbrek yetmezliğine de yol açabilmekte olan bir rahatsızlıktır. Dolayısıyla kişilerin bu konuda tedbirli olması gerekmektedir.

Böbrek Kisti Neden Meydana Gelir?

Nefron yapısı içindeki tüplerin tıkanması sonucu, şişen ve sıvı ile dolan böbrekte kistler meydana gelmektedir. Bu kistler, içlerinde üretilen sıvının artması ile zaman içinde büyümektedirler. Ayrıca yapılan epidemiyolojik çalışmalar yeterli sıvı almayanlarda böbrek kisti oluşma riskinin çok daha fazla olduğunu göstermektedir.

Bu sebeple yetersiz sıvı tüketimini de böbrek kisti sebepleri arasında saymamız mümkündür. Tabi ki doğuştan gelen yapısal durumlar da böbrek kistine sebep olabilmektedir.

Böbrekte Kist Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Böbrekte kist rahatsızlığı belirti gösterirken pek akla gelen bir rahatsızlık değildir. İdrar yolu enfeksiyonu, kanlı idrar, yan kısımlarda ağrı hissetmek, böbrek taşı oluşması ve yüksek tansiyon sonucu kişiler kontrole gittiklerinde rastlantısal olarak böbrek kisti ile karşılaşmaktadır.

Dolayısıyla az önce saydığımız belirtileri böbrek kisti belirtilerinden de saymak mümkündür. Ayrıca böbrek kistlerinin neredeyse tamamı büyüyüp dokulara zarar vererek böbrek ağrısına sebep olmaktadır.

Böbrek Kisti Ağrı Yapar Mı?

Böbrek kistleri, böbreklerden birinde ya da her ikisinde birden oluşabilme ihtimali olan bir rahatsızlıktır. Ancak genel olarak herhangi bir semptoma neden olmazlar. Çok büyüyen, patlayan ya da enfeksiyon biriktiren bir kist ateş, bölgede hassasiyet ya da keskin ağrıya sebep olabilmektedir.

Ayrıca üst karın, yan veya sırt bölgelerinde ağrı gibi belirti ve semptomlara neden olabilen bir rahatsızlıktır. Dolayısıyla ağrı yaptığını söylemek yanlış olmayacaktır.

Böbrek Kistinin Tedavisi Var Mı?

Böbrek kistlerinde tedavi yöntemine kistin sayısı, boyutu ve hastada hangi şikayetlere neden olduğu değerlendirilerek karar verilmesi gerekmektedir.

Kistin iç kısmındaki irinin iğne ile boşaltılması, kist duvarını yapıştıracak maddenin enjekte edilerek kistin yok edilmesi ve laparoskopik cerrahi ile kistin vücuttan uzaklaştırılması yöntemleri uygulanabilmekte olan tedavilerdendir.

Eğer kist küçük ise tedavi yöntemi olarak iğne ile boşaltmak tercih edilmektedir. Daha büyük kistlerde ise doktorlar hastaları ameliyat etmektedir.

Böbrek Kisti Kansere Dönüşür Mü?

Böbrek kistlerinin yapıları birbirinden farklı olabilmektedir ve dört farklı tip böbrek kisti bulunmaktadır. Böbrek kistinin kanserleşmeye olan eğilimleri, kistin yapısına göre değişmektedir.

• Birinci tip kistler, basit kistlerdir ve kansere dönmezler.
  • İkinci tip kistlerin kansere dönüşme olasılığı %5 civarındadır. Bu sebeple belirli aralıklar ile kistlerin kontrol altında tutulması gerekmektedir.
  • Üçüncü tip kistlerin kansere dönme riski %50’dir. Bu yüzden kistlerin vücuttan çıkarılması gerekmektedir.
  • Dördüncü tip kist ise tümör kabul edilmektedir ve hemen vücuttan çıkartılması gerekmektedir.