İzmir Genital Siğil Tedavisi

Genital siğiller, HPV (Human Papilloma Virus) yaygın biçimde görülen, cinsel yolla bulaşan bir virüs
nedeniyle meydana gelir. Bu virüs türünün, dünyanın hemen her yerinde görülmesi mümkündür.

Kadın ve erkekte görülebilen genital siğiller her ne kadar kimi zaman reaksiyona neden olmasalar da,
bazı durumlarda ve ilerlemeleri halinde hem estetik açıdan istenmeyen durumları ortaya çıkarabilir,
hem de kaşıntı ve hatta acıya sebep olabilir.

Genital siğillerin rahim ağzı kanseri ile ilişkilendirilmesi durumu da söz konusu olduğundan, bu
dokuların hassasiyetle incelenmeleri son derece önemlidir. Kadınlarda genital siğillerin incelenmesi
için smear testine başvurulması söz konusudur.

HPV’den korunmak oldukça zordur. Cinsel ilişki esnasında cinsel organ prezervatif ile korunuyor olsa
da, örtülü bölge dışında kalan virüslerin bulaşması mümkündür.

HPV virüsü taşıyan kişide virüs uzun
bir süre ve hatta sonsuza kadar sessiz kalabildiği için, kişinin kendisinin dahi partnerine bunu beyan
edebilme durumu olmayabilir. Bu bakımdan, HPV yayılması konusunda tedbirler oldukça sınırlıdır.

HPV tedavisinde ise yine benzeri şekilde sınırlı yöntem söz konusudur. Üroloji, Dermatoloji ve
Jinekoloji uzmanları tarafından tanısı konulabilen hastalığın tedavisinde, Kriyoterapi, krem ve
merhemler, elektrokoterizasyon ve cerrahi tedavi yöntemleri kullanılabilir.

Erkeklerde ve kadınlarda genital siğil tedavisi farklı şekilde yapılır. Siğillerin genel durumuna göre
biyopsi ve Pop Smear testinin negatif çıkması durumunda DNA-HPV testleri yapılarak ulaşılan sonuca
göre bir tedai prosedürü uzmanlarca belirlenir.

İzmir Genital Siğil Tedavisi Nedir?

Genital siğiller hem kadınları hem de erkeklerde görülebilmektedir. Genital siğiller, dünyada cinsel ilişkiyle bulaşan en sık görülen karşımıza çıkan hastalık türlerinden biridir. Kadınlarda genital siğiller rahim ağzı kanserleri için önemli bir kansere yakalanma nedeni olmaktadır.

Erken yaşta, en sıklıkla 18-25 yaş aralıklarında karşımıza çıkar.  Genital siğiller her zaman insan gözüyle anlaşılamayabilir. Farklı tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

İlaçla genital siğil tedavisinde hastanın kendisi tatbik edebileceği bir takım krem, losyon gibi sürülebilir ilaçlar kullanılabilir Genital siğilleri dondurarak tedavi yönteminde genital siğillerin dondurularak yok edilmesini amaçlar. Genital siğilleri yakarak tedavi yönteminde elektrik akımı ile siğiller yakılarak yok edilir.

Genital siğillerin ameliyatla çıkarılması çok büyük olan genital siğillerde cerrahi müdahale yani kondilom ameliyatından söz edilebilmektedir.

İzmir Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Genital siğiller insan yaşamını etkileyen bir noktada yer almaktadır. Genital siğiller, dünyada cinsel ilişkiyle bulaşan en sık görülen karşımıza çıkan hastalık türlerinden biridir. Kadınlarda genital siğiller rahim ağzı kanserleri için önemli bir kansere yakalanma nedeni olmaktadır.

Genital siğiller her zaman insan gözüyle görülemeyebilirler. Farklı tedavi yöntemleri bulunmaktadır. İlaçla genital siğil tedavisinde hastanın kendisi tatbik edebileceği bir takım krem, losyon gibi sürülebilir ilaçlar kullanılabilir

İzmir’de Genital Siğil Tedavisi Fiyatları Ne Kadar?

Çok küçük ve cildin renginde olabildiği gibi koyu kahverengi, kabarık, düzensiz yüzeyli de kendini gösterebilir. Siğiller dağınık ya da küme şeklinde çok sayıda veya sadece bir siğil şeklinde de kendini gösterebilmektedir.

İzmir’de genital siğil tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Genital Siğil Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Genital siğil tedavi edilmezse, genital bölgesinde siğili olan kişinin estetik görünümü yok olmaktadır. Bu durum da yaşamını olumsuz etkilemektedir. Diğer siğil türlerinden daha riskli olan genital bölge siğilleri tedavi edilmediğinde ilerledikçe rahim ağzı kanserine neden olabilir.

Siğiller tedavi edilmez ise zaman geçtikçe bir yerde oluşan siğil, vücudun diğer bölgelerine de sıçrayabilmektedir. Bu durum da temas halinde bulunduğu birine de siğil bulaşabilmektedir.

Genital Siğil Nasıl Kurtulurum?

Genital siğil tedavi ile geçmektedir. Siğil tedavisinde lezyonun büyüklüğüne göre tercih edilecek olan yöntem değişebilmektedir. Cerrahi olarak çıkartılabilmektedir.

Koter ve lazer ile lezyon yakılabilmektedir ve kriyoterapi yöntemi ile genital siğilin dondurulması gibi tedavi seçenekleri bulunmaktadır.

Eğer siğil küçük ise genital siğil krem tedavisi siğilin neden olduğu şikayetleri azaltmak için doktor tavsiyesi ile kullanılabilir. Fakat genital siğil kremi ile el ve vücut için kullanılan siğil kremleri farklıdır.

Genital Bölgede Siğil Varken İlişkiye Girilir Mi?

Genital siğiller için tedavi görülürken cinsel ilişkiye girilmemelidir. Vajinal, anal ya da oral seks esnasında her zaman prezervatif kullanılmasını önermekteyiz.

Ancak siğil prezervatif tarafından korunmayan cilt bölgelerinden de bulaşabilmektedir. Bu yüzden genital siğil tedavisinde cinsel ilişkiye girilmemesi en doğru seçenektir.

Genital siğilleriniz, özellikle kadın hastalar için HPV, rahim ağzı kanseri için bir risk faktörüdür. Eğer genital siğilden şüpheleniyorsanız, cinsel birliktelik yaşamadan mutlaka doktora muayene olmalısınız.