Hidrosel Ameliyatı

Hidrosel testisleri saran zarların arasında sıvı birikmesi olarak tanımlanır.

Varikosel ameliyatı, veya
kasık fıtığı onarımı, geçirilmiş testis enfeksiyonları buna neden olabileceği gibi bazen altta yatan testis
kanseri de hidrosele neden olabilir. Bu nedenle testisinde şişlik hisseden her hasta mutlaka üroloji
hekimine muayene olmalıdır. Bazı hidrosel hastalarında ise neden bulunamaz.

Genelde kozmetik olarak kişiyi rahatsız eder. Pantolon giyme, denize girme gibi eylemlerde bazen
hastalar rahatsızlık duyabilir, bazen de hastalarda ağrı yapabilir.

Ameliyat sırasında skrotal kese üzerine kesi yapılır ve sıvı kesesine ulaşılınca sıvı boşaltılır. Genelde
belden aşağısı uyuşturularak yapılan anestezi işlemi (spinal) yeterli olmaktadır.

Sıvı boşaltıldıktan
sonra genelde küçük bir dren konulur ve ertesi sabah çekilir. Kişi birkaç gün istirahat sonrası günlük
hayatına dönebilir. Az da olsa görülebilecek komplikasyonlar arasında testislerde şişme ve enfeksiyon
olabilir. Ameliyat sonrası dönemde de doktorunuzla iletişim halinde olmanız gerekir.

Hidrosel Ameliyatı Nedir?

Hidrosel testislerin içerisinde bulunduğu torbanın içindeki sıvının artması sonucunda şişmesi ile karşımıza çıkan bir rahatsızlıktır.

Testisler anne karnında gelişimi esnasında karın içerisinde yerini almaktadır. Bebeğin doğumu yaklaştığında anne karnındaki gelişim aşaması olarak testisler yavaş yavaş bulunmaları gereken torbaya doğru yer değiştirme işlemine başlamaktadır.

Bu yüzden bu problemin giderilmesi için hidrosel yöntemi tercih edilmektedir. Günümüzde hidrosel yöntemi tunika vajinalisin çıkarılmasıyla gerçekleşir.

Sancı zarın geniş biçimde çıkarılmasıyla gerçekleşmektedir. Bunun için sancı zarın dış katmanı kesilerek çıkarılır; kesilen yerin iki kenarı birleştirilir ya da sıvı üreten kısım dışa gelmek üzere ters çevrilerek dikilerek zar ortadan kaldırılmış olur. Bu şekilde tedavi gerçekleştirilir.

Hidrosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Testisleri çevreleyen zarın içerisinde olması gerekenden fazla sıvı birikmesi sonucunda hidrosel meydana gelmektedir. Bu yüzden bu problemin giderilmesi için hidrosel yöntemi tercih edilmektedir. Hidrosel su fıtığı olarak da toplumda bilinmektedir.

Günümüzde hidrosel yöntemi tunika vajinalisin çıkarılmasıyla gerçekleşir. Sancı zarın geniş biçimde çıkarılmasıyla gerçekleşmektedir. Bunun için sancı zarın dış katmanı kesilerek çıkarılır; kesilen yerin iki kenarı birleştirilir ya da sıvı üreten kısım dışa gelmek üzere ters çevrilerek dikilerek zar ortadan kaldırılmış olur.

Bu şekilde tedavi gerçekleştirilir. Hidrosel ameliyatı, hastalığın kesin tedavisinde kullanılır. Ameliyat, birden fazla teknikle yapılabilmektedir. Hastanın yaşı bu noktada önemlidir. Hastalar hidrosel ameliyatı sonrası kısa süre içerisinde taburcu olurlar.

İzmir’de Hidrosel Fiyatları Ne Kadar?

Hidrosel testislerin içerisinde bulunduğu torbanın içindeki sıvının artması onucunda şişmesi ile karşımıza çıkan bir rahatsızlıktır. Testisler anne karnında gelişimi esnasında karın içerisinde yerini almaktadır.

Testislerin anne karnındaki bu yer değiştirme işlemi sırasında yukarıdan aşağıya doğru karın içerisindeki tabakaları da beraberinde aşağıya doğru yerini değiştirirler. Bu yüzden bu problemin giderilmesi için hidrosel yöntemi tercih edilmektedir.

İzmir’de hidrosel fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Hidrosel Ameliyatı Kaç Günde İyileşir?

Hidrosel ameliyatı 30-60 dakika sürmektedir. İşlem sonrası torbaya dren yerleştirilir, 24-48 saat hasta gözlem altına alınır. Dren alındıktan sonra hastanın evde birkaç gün dinlenmesi önerilir. 7 gün içinde hastanın dikişleri erir, banyo yapabilir.

Torbanın yukarı kalkmasını destekleyen özel külotların 7 gün boyunca giyilmesi önerilir. Ameliyattan sonraki ilk hafta ağrı kesici, antibiyotik ilaç tedavisi uygulanır. Hasta, operasyondan iki hafta sonra cinsel ilişki yaşayabilir ve dört hafta sonra spor yapabilir.

Yetişkin Hidrosel Ne Zaman Ameliyat Edilmeli?

Genellikle 40 yaş üstü erkeklerde görülen hidrosel; radyoterapi, varikosel ameliyatları, testis tümörleri, testiste iltihabi hastalıklar ve skrotumun travmaları nedeniyle oluşur. Yaşla birlikte görülme sıklığı artan hidrosel iyi huylu bir oluşumdur ve kansere dönüşmez.

Testislerde zaman içinde yavaş yavaş büyüyen ağrısız şişlik hidrosel belirtileri arasındadır. Şişliğin büyüklüğüne, ağrı yapıp yapmamasına ve hastanın estetik kaygısına göre hidrosel takip ya da tedavi edilir.

Hidrosel Ameliyatı Şart Mı?

Çocukluk döneminde yaşanan hidrosel için 2 yaşına kadar beklenir ve eğer kendiliğinden bir düzelme gerçekleşmezse cerrahi tedavi önerilir. Hidrosel tedavisi sırasında genellikle sünnet operasyonu da yaptırılır. Testislerde zaman içinde yavaşça büyüyen ağrısız şişlik hidrosel belirtileri arasındadır.

Şişliğin büyüklüğüne, ağrı yapıp yapmamasına ve hastanın estetik kaygısına göre hidrosel takip ya da tedavi edilir. Çocuklarda görülen hidrosele genellikle fıtık eşlik eder. Fıtık ile görülen hidrosel durumunda hemen cerrahi müdahale önerilir.

Hidrosel Ameliyatsız Geçer Mi?

Ameliyatsızda geçmektedir. Hidroselin ameliyatsız tedavisi bulunmaktadır. Scrotum’ a kesi yapmadan bir enjektör yardımı ile hidrosel sıvısı tamamen boşaltılır. Ancak bu yöntemde tunikavajinalis çıkarılmadığından dolayı sıvı üretimi devam eder. 6 ila 12 ay aralıklarla bu işlemin sürekli olarak tedavi edilmesi gerekmektedir.

Sıvı üretimini azaltmak İçin testis zarları arasındaki boşluğa sıvı üretimini azaltıcı maddeler verilebilir. Ağrılı bir tedavi yöntemidir. Yaşlı hastalarda uygulanabilir. Hastalığı tam olarak ortadan kaldırmaz.

Hidrosel Zararlı Mı?

Hidrosel şüphesiyle doktora gelen kişinin yaşına bakılmalıdır. Kişi eğer 35 yaşı ve altındaysa, torbadaki şişlik kısa zamanda gelişmişse, herhangi bir travma da söz konusu değilse, mutlaka ultrasonla kontrolü yapılmalıdır.

Testiste patoloji belirtisi yok ve diğer tümör tarayıcı kan testlerinin sonuçları negatifse, bunu iyi huylu bir hidrosel olarak kabul edilir. Aksi takdirde, bunlarda bir bozukluk varsa, testis tümörü açısından yaklaşım, acil cerrahi müdahaleyi gerektirir.

Hidrosel Belirtileri Neden Olur?

Doğumdan sonra kapanması gereken kapanmazsa karın içi sıvısı bu açıklıktan geçerek testis etrafında skrotumda birikir ve şişliğe neden olur bu oluşan durum hidrosel olarak adlandırılır, eğer açıklık büyükse karın içi organlar burdan sarkarak fıtık oluşturabilir.

Erişkin erkeklerde ve daha yaşlılarda bu durum travmatik, testis ve eklerinin iltihabi hastalıkları, testis tümörleri, varikosel ameliyatları, radyoterapi sonrası gibi nedenler ile hidrosel oluşabilir. Böbrek nakli olan hastaların %70’inde tek taraflı hidrosel oluşabilmektedir.

Hidrosel Ne Kadar Büyür?

Hidrosel, testisleri çevreleyen kılıfların arasında normalden daha fazla sıvı bulunması durumudur. Halk arasında torbaların şişmesi, su toplaması, su fıtığı olarak da adlandırılmaktadır.

Normal şartlarda testis ile bu zarlar arasında, testisin kayganlığını sağlaması amacı ile 0,5 ila 1 ml. sıvı bulunmaktadır. Fakat hidrosel oluşumunda bu miktar 100 ila 200 ml. seviyesine kadar çıkmaktadır. Hatta bazı hastalarda çok daha fazla hacimlere ulaşabilmektedir.