Mesane Taşı Ameliyatı

Mesane taşlarının tedavisinde açık ve kapalı ameliyat yöntemler mevcuttur ancak cerrahi
teknolojinin gelişmesi, cerrahi izlerin olmaması ve normal hayata dönüş süresinin kısalığı sebebi ile
kapalı ameliyat daha çok tercih edilir. Ameliyatın açık veya kapalı yapılması kararı genelde taşın
büyüklüğüne bakılarak verilir.

Eğer hastada ameliyat gereken bir prostat büyümesi ve beraberinde
büyük bir mesane taşı varsa, bu hastalar genellikle açık ameliyatla tedavi edilebildiği gibi yeni
gelişen lazer teknolojileri ile kapalı veya robotik sistemler ile beraber yarı açık gibi de
yapılabilmektedir.

Ancak belirtildiği gibi endoskopik (kapalı) mesane taşı ameliyatı en sık tercih
edilen yöntemdir.

Operasyon genel anestezi veya spinal anestezi ile yapılabilir. Hangi yöntemin seçileceği, hekimler
tarafından karara bağlanır.

Temelde endoskopik aletler kullanarak hastanın idrar yoluna girilerek idrar torbasına ulaşılır. Bu
noktadan sonra da mekanik olarak veya lazer kullanılarak taş kırma işlemi yapılarak, taş parçaları
dışarı çıkarılır. Genelde ameliyat sonrası hastaya sterilizasyon ve idrar kolaylığı sağlamak için bir
sonda takılır.

Hasta 1 gece hastanede gözlem altında kalır ve aksi bir durum olmadığı sürece 1 ile 2
 gün içinde taburcu olur. Hastaların iyileşme süresi oldukça hızlı ve hayata dönmeleri de aynı
şekilde hızlıdır.

Perkütan sistolitotripsi, tercih edilen bir başka mesane taşı tedavisi yöntemidir. Cilt yüzeyinden
içeri iğne yardımı ile girilerek bu delik genişletilir ve mesane içine girecek bir tüp yerleştirilir. Tüpün
içinden ilerletilen kamera içerisinden geçirilen taş kırıcılar ile taşlar kırılarak dışarı alınır.

Mesane taşı, genelde prostat büyümesi de olan erkeklerde görülebildiği gibi, mesane
fonksiyonlarını bozan sinir sistemi hastalıklarında veya belirli bir neden olmaksızın da
görülebilmektedir.

Enfeksiyon, kanama gibi sorunlara yol açabilmesi nedeniyle tedavi edilmesi
çoğunlukla zorunlu bir sorundur. Aksi halde böbrek fonksiyonları üzerinde ciddi etkileri olabilir.

Mesane Taşı Ameliyatı Nedir?

Mesane taşları genellikle kendiliğinden ortaya çıkmayan ve bir hastalık ya da böbreğin durumuna bağlı olarak başka durumlardan kaynaklı ortaya çıkabilmektedir. Prostat büyümesi, prostat kanseri gibi hastalıkların yanı sıra böbrek taşları da mesaneye düşmek suretiyle mesane taşına neden olabilen nedenlerdendir.

Bazı durumlardan kaynaklı ortaya çıkan mesane taşları günümüzde hızlı bir şekilde teşhis edilmekte ve ilaçlar ya da cerrahi yöntemler kullanılarak hastalığın tedavisi hızlı bir şekilde sağlanmaktadır.

Mesane Taşı Ameliyatı ise kapalı ve açık ameliyat şeklinde uygulanmaktadır.

Kapalı mesane taşı ameliyatı, hastanın alt idrar yolundan girilerek uygulanır ve taş oluşumuna neden olan mesanedeki hastalıklarda da düzelme gerçekleşir. Açık mesane taşı ameliyatı, mesane taşı eğer büyükse açık ameliyat şeklinde gerçekleştirilir.

Mesane Taşı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Mesane taşı, kendini çok rahat bir şekilde ifade edebilen ve ortaya koyabilen hastalıklar yer almaktadır. Mesane taşları genellikle kendiliğinden ortaya çıkmayan ve bir hastalık ya da böbreğin durumuna bağlı olarak başka durumlardan kaynaklı ortaya çıkabilmektedir.

Prostat büyümesi, prostat kanseri gibi hastalıkların yanı sıra böbrek taşları da mesaneye düşmek suretiyle mesane taşına neden olabilen nedenlerdendir. Mesane taşları günümüzde hızlı bir şekilde teşhis edilip ilaçlar ya da cerrahi yöntemler kullanılarak hastalığın tedavisi hızlı bir şekilde sağlanmaktadır.

Mesane Taşı Ameliyatı ise kapalı ve açık ameliyat şeklinde uygulanmaktadır.

Kapalı mesane taşı ameliyatı, hastanın alt idrar yolundan girilerek uygulanır ve taş oluşumuna neden olan mesanedeki hastalıklarda da düzelme gerçekleşir.  Açık mesane taşı ameliyatı, mesane taşı eğer büyükse açık ameliyat şeklinde gerçekleştirilir.

İzmir’de Mesane Taşı Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

İzmir’de mesane taşı ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Mesane Taşı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Bu ameliyatta sırasında doktorlar mesaneye bir iğne yardımıyla girmektedir. Sonrasında açılmış olan bu delik genişletilerek mesane içine girecek biçimde bir tüp yerleştirilmektedir. Tüpün içerisinden özel aletler ile girilerek taşlar kırılmaktadır.

Sonrasında ise parçalanan bu taşlar vücuttan dışarı çıkartılmaktadır. Bu ameliyat genel anestezi ya da spinal anestezi altında yapılabilmektedir. Ancak genel olarak genel anestezi kullanılmaktadır. Bunun sebebi; ameliyat anında hastanın hiçbir şey hissetmemesini sağlamaktır.

Kapalı Mesane Taşı Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Tüm mesane ile ilgili işlemleri alanında uzman olan ürologlar yapmaktadır. Bu işlem de bir ürolog ve bir radyolog tarafından gerçekleştirilmektedir. Genel olarak iki ile üç saat arası sürmekte olan bir işlemdir.

Böbrek taşı ameliyatlarında geleneksel açık cerrahi yöntemleri, endoskopik taş ameliyatlarına kıyasla daha fazla kanama ve enfeksiyon riski taşımaktadır. Dolayısıyla kapalı mesane taşı ameliyatlarının çok daha kolay ve risksiz olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.

Mesaneye Düşen Taş Ağrı Yapar Mı?

Mesane taşları her hastada belirtiye sebep olmayabilmektedir. Bunun aksine bazı hastalarda da çok fazla belirtiye neden olabilmekte olan bir rahatsızlıktır.

Hastalarda yaygın biçimde görülen belirtiler; İdrar yaparken yanma ve ağrı hissi, idrarda açık ya da koyu renkte kan görülmesi, idrar yaparken zorlanma biçiminde sıralanabilmektedir. Bazı hastalarda ağrı hissettirdiği de bilinmektedir. Ancak her mesane taşının ağrıya sebep olacağını söylemek doğru olmayacaktır.