Penis Eğriliği Ameliyatı

Penis Eğriliği, çoğunlukla doğuştan getirilen bir sorundur. Ancak daha sonra geçirilen rahatsızlıklar,
travmalar ve cerrahi operasyonlar nedeniyle de penis eğriliği yaşanabilir. Sünnet hatalarının da penis
eğriliği sorununa yol açtığı bilinir.

Penis eğriliğine neden olan bir diğer yaygın etken, Peyronie
hastalığıdır. Bu hastalık, penis ana dokusu ile kılıf arasındaki yüzeyde kireçlenme nedeniyle penisin
eğri bir görünüm kazanması şeklinde tanımlanabilir.

Her ne kadar eğrilik basit bir sorun gibi görünse
de, idrara çıkmak dahil; penisin cinsel işlevini de içine alan oldukça ciddi sonuçları söz konusu olabilen
bir durumdur. Bu nedenle, tanısı kolayca yapılabilecek bu sorunun mümkün olduğunca zaman
geçirmeden tedavisi için harekete geçmekte fayda vardır.

Penis Eğriliği Ameliyatı, fonksiyon bozukluğunu gidermek ve estetik bir görünüm elde edebilmek için
uygulanan cerrahi bir işlemdir. Bu operasyon, çoğunlukla başarılı sonuçlar verir. Penis eğriliği
sorununun tedavisinde cerrahi uygulamalar dışında herhangi bir çözüm de yoktur.

Penis Eğriliği Ameliyatları iki şekilde yapılmaktadır. Hastanın durumuna göre bazen penisin hafif
kısaltılması işlemi yapılmakta bazen de vücuttan alınan damar veya insan vücuduna ait olmayan bazı
maddelerin eklenmesiyle penis kısaltılmadan düzleştirme operasyonu yapılabilmektedir.

Eğer
 sertleşme bozukluğu da eşlik ediyorsa ve sertleşme bozukluğu cerrahi dışı yöntemlerle tedavi
edilemiyorsa aynı seansta penis protezi ameliyatı da yapılabilir.

Cerrahi yöntemlerle, kısa zamanda çözüme ulaşabilecek penis eğriliği tedavisi için üroloji hekimlerine
başvurabilirsiniz.

Bilimsel yöntemlerle bu sorundan kurtulabilir ve sağlıklı biçimde hayatınıza devam
edebilirsiniz. Hekiminiz sizin için yapacağı muayenenin ardından gerekli yol haritasını oluşturacaktır.

Penis Eğriliği Ameliyatı Nedir?

Doğuştan gelen penis eğriliğinde sıklıkla temel anatomik yapıda sorun bulunmaktadır. Ergenlikten sonra penis gelişimi tamamlandığından eğrilik daha belirgin hale gelmektedir. İlerleyen yaşlarda oluşan penis eğriliğinde ise ilk öne çıkan noktalardan biri Peyronie hastalığına bağlı olarak gelişen penis eğriliğidir.

En sık rastlanan penis eğriliği durumu bu sebepten kaynaklı karşımıza çıkmaktadır. Hastaya ağrı veren, cinsel fonksiyonlarını etkileyen ve ilaçla tedavi edilemeyen penis eğriliklerinde ameliyat tercih edilir. Penis eğriliği ameliyatı kararı hasta ve hekim tarafından gerekli tüm incelemeler yapıldıktan sonra verilir.

Penis eğriliği ameliyatında üç farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Birincisi eğrilikten etkilenmeyen tarafın kısaltılmasıyla, ikincisi eğrilikten etkilenen tarafın uzatılmasıyla, üçüncüsü ise penil implantlar eklenerek ameliyat gerçekleştirilmektedir.

Penis Eğriliği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kişinin vücudundaki organların sağlıklı ve düzgün olması kişinin hayatı için büyük bir öneme sahiptir. Doğuştan gelen penis eğriliğinde sıklıkla temel anatomik yapıda sorun bulunmaktadır.

Hastanın penisindeki eğrilik, hastanın penis boyu, sertleşme sorunu olup olmaması gibi etkenler penis ameliyatının hangi yöntemle yapılacağını belirlemektedir. Penis eğriliği ameliyatında üç farklı yöntemle gerçekleştirilebilir.

İzmir’de Penis Eğriliği Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

İlerleyen yaşlarda oluşan penis eğriliğinde ise ilk öne çıkan noktalardan biri Peyronie hastalığına bağlı olarak gelişen penis eğriliğidir. En sık rastlanan penis eğriliği durumu bu sebepten kaynaklı karşımıza çıkmaktadır. Bu yüzden tedavi gerektiren bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkar.

İzmir’de penis eğriliği ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Penis Eğriliği Ne Zaman Ameliyat Gerektirir?

Doğuştan olan penis eğriliği olgularında tedavi gerektiren ek bir işlev bozukluğu ortaya çıkmamaktadır. Cinsel ilişkiye girmeyi zorlaştıran 30 derecenin üzerindeki eğrilik açısı var ise ya da kişisel estetik kaygı sebebi ile başvuran hastalarda cerrahi tedaviler yani ameliyatlar son çare ve tek seçenek olarak kişilere uygulanmaktadır.

Ancak çok ciddi bir eğiklik ya da kişinin hayatında ciddi problemler yaşatan bir durum söz konusu değil ise uzmanlar bu ameliyatı tavsiye etmemektedir.

Penis Eğriliği Ameliyatı Kısalma Olur Mu?

Normal durumlarda ameliyat yerine hastalara ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Ancak çok ileri derecede eğriliğin olduğu durumlarda ilaç tedavisinden başarı görme ihtimali son derece zayıf olduğu için cerrahi yani ameliyat önerilmektedir.

Bu hastalığın doğal seyri sırasında penis boyunda kısalmalar görülebilmektedir. Ayrıca uygulanacak cerrahi yöntemle de penis boyunda yaklaşık 1cm’lik ameliyat sonrası kısalma beklenmektedir. Ama bir santimetrenin dışında herhangi bir kısalma peniste gerçekleşmeyecektir.

Penis Eğriliği Ameliyatı Nasıl Oluyor?

Penis eğriliği ameliyatı, doktorlar tarafından pek tavsiye edilen bir ameliyat değildir. Ancak çok zaruri durumlarda, kişinin sağlığı etkilendiğinde ya da yaşamında ciddi sorunlar ile karşılaştığında ameliyat kaçınılmaz olmaktadır.

Bu ameliyat tekniğinde, peniste eğriliğe neden olan skar dokusu kesilere çıkartılmaktadır. Burada oluşan açıklık, hastanın vücudunun başka bir yerinden alınan bir doku ile yamanmaktadır. Bu ameliyat yöntemi, penis kısaltma ameliyatına göre daha zor ve karmaşık bir ameliyat çeşididir.

Peyronie İyileşir Mi?

Peyroine rahatsızlığı, orta yaş üstü erkeklerde görülen peniste plak oluşumu, ereksiyon sırasında ağrı, peniste eğilme ve ereksiyon problemleri ile kendini gösteren bir hastalıktır. Erişkin erkeklerin yaklaşık % 13’ünde bu hastalık görülmektedir.

Bu rahatsızlığın tedavisi elbette bulunmaktadır. Hastanın durumuna göre ilk olarak ilaç tedavisi kullanılmaktadır. Ancak ilerlemiş hastalarda ya da sonuç vermeyen hastalarda ameliyat yapılması gerekmektedir. Cerrahi sırasında problem ne ise ona göre çalışma yapılmaktadır.

Peyronie Kaç Derece?

Peyroni hastalığında mauyene sırasında peniste sert bir alan ya da plak elle hissedilmektedir. Ancak hastaların %38-62’si bu sert alanın kendileri farkında değildir. Plakların çoğu penisin vücuda dönük yüzeyinde olmaktadır. Ayrıca penisteki eğrilik yukarı doğrudur.

45 dereceye kadar eğrilik olan hastalar için bu rahatsızlık, çoğu kez cinsel ilişkiye çok engel olmamaktadır. Ancak eğikliği daha eğik olan hastalarda cinsel ilişki pek mümkün olmamaktadır.

Peyronie Hastalığı İlerler Mi?

Genel olarak peyroni hastalığının iki adet dönemi vardır. Aktif bir ilk dönem ve pasif bir ikinci dönemden söz etmek mümkündür. Aktif ilk dönemde genel olarak ereksiyonlar ağrılı geçmektedir. Penisde eğrilik, kısalma ve şekil bozukluğu gibi deformasyonlar gelişmektedir.

Tedavi bu dönemde bir miktar etki sağlamaktadır. Bu dönemde tedavi verilmeme durumunda ise hastaların hemen hemen yarısında hastalık ilerlemektedir. Dolayısıyla dikkatli olmak önemlidir.