İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları 2022

Böbreklerimizden çıkan idrarın biriktiği kese mesanedir. Mesane, idrar kesesi ya da idrar torbası olarak da bilinmektedir. Mesanede bulunan kasların kasılma gevşemesi ile boşaltım işlemi gerçekleştirilmektedir. Normal bir mesanede idrar doldukça esneme görülür ve mesanenin alt kısmındaki kaslar ile idrar kesesinin kapalı durması sağlanır.

Kişi bu kaslarını kontrol edemediğinde istemsiz idrar tutamama durumu ile karşılaşılır. Tıbbi olarak üriner inkontinans adıyla bilinen idrar kaçırma rahatsızlığı genellikle ileri yaşlarda görülse de her yaş grubunda görülebilir. Sürekli tekrarlayan bir durum ise hastalık olarak düşünülür. Bu durum hem kadın hem erkekte görülebilir ama kadınlarda görülme sıklığı daha fazladır.

İdrar kaçırmaya sebep olarak gösterilen iki durum söz konusudur. Bu durumlardan birinde kişi gülme, öksürme, hapşırma, ağır eşya taşıma gibi eylemler sonucunda idrar torbasında basıncın artmasıyla idrar kaçırma görülebilir. Bu sinir ve kastaki zayıflıktan ileri gelmektedir.

Diğer durumda ise hasta ansızın idrara sıkışır ve idrarını kaçırır. Burada mesanenin kontrolsüz kasılması söz konusudur. Bu iki durum bir arada da görülebilmektedir.

İdrar kaçırmanın birçok nedeni olabilir. Bu nedenler arasında obezite, ilerleyen yaş, idrar kesesinde sarkma, genetik, vajinal enfeksiyonlar, şeker hastalığı, menopoz, erkeklerde prostat büyümesi, kas gevşetici, idrar sökücü özellikteki ilaçlar, sinir sistemi rahatsızlıkları gibi şeyler sayılabilir.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma sorunu olanlar için tabi ki tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu durumu yaşayan birçok hasta idrar kaçırma tedavisi fiyatları hakkında araştırmalar yapmaktadır. Öncelikle idrar kaçırma tedavisi nasıl uygulanır konusuna değinmek gerekir.

İdrar kaçırma tedavisinin ilk adımında hastada fazla kilo bulunuyorsa egzersiz ve uygun diyet programı ile zayıflama sağlanır. Sebep başka rahatsızlıklar ise hastanın ilaçları ve diyeti düzenlenir. Aşırı sıvı alımının önüne geçilir.

Ciddi seviyede alkol ve sigara tüketen bireylerden alkol ve sigara kullanımını azaltmaları ya da bırakmaları istenir. Mesanedeki kasları güçlendirmeyi egzersizlerle desteklenir. Bu şekilde sonuca ulaşılamıyor ise idrar tutamayan bireylerde ilaç tedavileri de uygulanabilir.

İlaç tedavisinden de sonuç alınamıyor ve idrar kaçırma durumu prostat büyümesi, mesane sarkması gibi durumlardan dolayı gerçekleşiyorsa cerrahi işlem planlanabilir.

İdrar kaçırma tedavisi, cerrahi olarak yapılacak ise bu cerrahi operasyonlarda genellikle genital bölge kullanılır. Bu ameliyatlarda idrar kesesi boşaltım kanalı çıkışına hamak tarzı bir askının konması ile desteklenir. Bu sayede hasta idrarını tutmayı başarabilir.

Tedavi aşamasına geçilmesi için öncelikle tabi ki şikayetleriniz ışığında bir üroloji hekimine başvurmanız gerekir. Hekim öncelikle hastadan detaylı rahatsızlık öyküsünü alır. İdrar kaçırma şekli ile sıklığını öğrenir.

Üroloji hekimi hastadan kan şekeri seviyesi, idrar kültürü ve tahlili, ultrason gibi tetkikler isteyebilir. Altta yatan başka nedenlerin olduğu düşünülüyorsa bu durumları da araştırır. Hekiminiz teşhisi koyduktan sonra hangi tedavi yöntemi ile tedavi edileceğinize karar verir.

İzmir İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları Ne Kadar?

İdrar kaçırma tedavisi fiyatları hastaneden hastaneye, doktordan doktora farklılık göstermektedir. Bu sebeple bu konuda herhangi bir fiyat bilgisi vermek doğru olmayacaktır.

Bu nedenle eğer idrar kaçırma ile ilgili problemler yaşıyorsanız mutlaka bir üroloji hekimine ya da herhangi bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Başvurduğunuz hekim ya da sağlık kuruluşu idrar kaçırma konusundaki tanınızı koyduktan sonra tedavi hakkındaki bilgileri ve fiyat bilgisini verecektir.

Kısacası bu durumun içinde iseniz ve İzmir idrar kaçırma tedavisi fiyatları hakkında araştırma yapıyorsanız, yapmanız gereken şey bir hekime ya da sağlık kuruluşuna başvurmanızdır. İlgili kişi ve yerlerle görüşmelerinizi gerçekleştirdikten sonra tedavinizi olabilirsiniz.