Böbrek Taşı Ameliyatı

Böbrek taşı ameliyatı da diğer pek çok ameliyatta olduğu gibi açık ve kapalı yapılabilmektedir.
Ancak teknolojinin gelişmesi ve daha risksiz olan kapalı ameliyatlarda tecrübenin artması ile açık
ameliyat yöntemine son yıllarda nadiren başvurulmaktadır.

Nadiren taş gereğinden fazla büyükse
anestezi süresi uzayacağı için anestezinin hastaya zarar verebileceği durumlarda tercih edildiği
görülebilir.

Kapalı ameliyatlardan birisi Perkütan Nefrolitotomi (PNL, PCNL) diğeri ise Fleksibl
Üreterorenoskopidir (RIRC). Bazen bu iki ameliyatı aynı anda yapmak gerekebilir bu yöntemin adı
ise Endoscopic combined intrarenal surgery (ECIRS) ameliyatıdır.

Perkütan Nefrolitotomi ameliyatı röntgen ışınları veya ultrasonografi eşliğinde kapalı şekilde sırt
bölgesi civarında kalem kalınlığında delik açarak video kamerayla böbreğe ve taşlara ulaşıp taşı
kırarak parçalara ayırmak ve parçaları dışarı alma şeklinde yapılır.

Fleksibl Üreterorenoskopi
ameliyatı ise flexible (bükülebilir) üreterorenoskop ile böbrek içerisinde en uç köşelere kadar
ulaşarak lazer kullanılarak kırılması ve kum haline getirilmesi olarak anlatılabilir. Kozmetik açıdan
en az bozukluğa neden olan tür budur.

Kısa sürede normal hayatınıza dönebilir ve işe dönebilirsiniz. Böbrek fonksiyon bozukluğu olan
hastalarda ve kan sulandırıcı kullanan hastalarda da risksizliği sebebi ile en çok tercih edilen
yöntemdir.

Perkütan Nefrolitotomi ameliyatında ise kalem büyüklüğünde yani yaklaşık 1 cm
çapında bir delik açılması nedeni ile kozmetik bozukluk yok gibidir. Yaranın küçüklüğü sebebi ile
hayata etkisi çok büyük olmamakla birlikte kanama riski de azdır.

Böbrek Taşı Ameliyatı Nedir?

Böbrek taşı ameliyatı, hastanın böbreklerinde kristalleşmiş halde bulunan taşların belirli bir yöntemle alınması işlemidir. Böbrekte bulunan taşın boyutu ve büyüklüğü göz önüne alınıp böbrek taşı ameliyatı kapalı olarak yapılmaktadır.

Böbrek taşlarının alınması operasyonlarında tüm dünyada açık cerrahi yerine endoskopik cerrahi yöntem uygulanmaktadır. Hastanın sırt bölgesinde yapılan bir kesiden böbreğe ulaşılarak böbrek taşı ameliyatı gerçekleştirilmektedir.

Böbrek taşı üreme sistemi içerisinde bulanan sert kitlelerden meydana gelmektedir. Bu yüzden hastaya ne kadar erken müdahale edilirse hastanın tedavisi ve iyileşmesi o kadar kısa bir sürede gerçekleşir.

Böbrek Taşı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Böbrekler insan sağlığı açısından önemli bir yer tutar. Bu yüzden böbrekte görülen rahatsızlık tüm vücudu etkiler. Böbrek taşı ameliyatı, hastanın böbreklerindeki taşların belirlenmiş bir yöntemle alınması işlemidir.

Böbrekte bulunan taşın boyutu ve büyüklüğü göz önüne alınıp böbrek taşı ameliyatı kapalı olarak gerçekleştirilmektedir. Böbrek taşlarının alınmasında tüm dünyada açık cerrahi yerine endoskopik cerrahi yöntem uygulanmaktadır.

Hastanın sırtında açılan  kesikten böbreğe ulaşılarak böbrek taşı ameliyatı gerçekleştirilmektedir. Böbrek taşı ameliyatı, birçok hastanın uğraştığı, ağrısını çektiği bir hastalıktır. Bu rahatsızlık bütün yaş gruplarında görülebilir.

Böbrek taşı üreme sistemi içerisinde bulanan sert kitlelerden meydana gelmektedir. Bu yüzden hastaya ne kadar erken müdahale edilirse hastanın tedavisi ve iyileşmesi de o kadar hızlı gerçekleşir.

İzmir’de Böbrek Taşı Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

Böbrek taşı ameliyatı, birçok hastanın uğraştığı, ağrısını çektiği bir hastalıktır. Bu rahatsızlık bütün yaş gruplarında karşımıza çıkmaktadır. Böbrek taşı üreme sistemi içerisinde bulanan sert kitlelerden meydana gelmektedir.

İzmir’de böbrek taşı ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Taş Alma Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Böbrek taşlarının endoskopik yöntem ile çıkarılması, bir endoskopi makinası kullanılarak bir ya da daha fazla böbrek taşının parçalanmasını kapsamakta olan bir işlemdir. İşlem bir ürolog ve bir radyolog tarafından gerçekleştirilmektedir, genellikle iki ya da üç saat sürmekte olan bir işlemdir.

Süre tabi ki taşın büyüklüğüne göre de değişim göstermektedir. Eğer çok sayıda ya da büyük taş var ise süre uzayabilmektedir.

Böbrek Taşı Ameliyatı Riskli Mi?

Her ameliyat sırasında olma durumu olduğu gibi böbrek taşı ameliyatında da riskler bulunmaktadır. Her ne kadar endoskopik yöntem ile olsa da ameliyatın bazı komplikasyonları bulunmaktadır.

Yüksek ateş, idrar yolu enfeksiyonu, idrarda kanama, üreter adı verilen böbrek ile mesane arasındaki kanalda yaralanma, taşa ulaşamama, taşın tamamen kırılamayıp ikinci seansa bırakılması gibi riskler bulunmaktadır. Bu riskler hakkında ameliyat öncesinde doktorların hastalara bilgi vermesi gerekmektedir.

Böbrek Taşı Ameliyatı Sonrası Kaç Gün Hastanede Kalınır?

Eskiden büyük kesiler gerektiren bir işlem olan böbrek taşı ameliyatında, büyük ve komplike taşların minimal invaziv yöntemle tedavisini sağlanmaktadır.

Hastanede yatma süresi eğer herhangi bir komplikasyon gelişmez ise yaklaşık 1-3 gündür ve hastane sonrası iyileşme süresi geleneksel açık cerrahiye göre çok daha kısa olmaktadır.

Hastada ameliyat sonrasında beklenmeyen komplikasyonlar gelişir ise hastanede yatma süresi uzamaktadır. Doktorla tarafından süreç takip edilmektedir.

Kapalı Böbrek Taşı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Genellikle 2 cm den küçük böbrek taşları için tercih edilen ameliyat, kapalı böbrek taşı ameliyatıdır. Bu işlemde hastanın idrar yaptığı delikten kameralı endoskopik aletlerle idrar torbasına ulaşılmaktadır. Buradan da böbreğe giden kanala girilmektedir.

Bu kanalda ilerlenerek böbreğe ulaşılmaktadır ve direk görüş altında böbrekteki taşlar lazerle kırılarak çıkarılmaktadır. Eskiden rutin olarak açık ameliyatla alınan taşlar yaklaşık olarak son 10 yıldır ülkemizde bu yöntemle alınmaktadır.

Böbrek Taşı Ameliyatı Ne Kadar Sürede İyileşir?

Böbrek taşı ameliyatı genel olarak çok zor bir ameliyat çeşidi değildir. Sıklık ile ameliyat sonrası iyileşme süresi bir gün civarındadır. Bu durum bazı durumlarda iki günden fazla zamana da uzayabilmektedir. Kapalı ameliyattan sonra genel olarak hasta belli bir süre ağrı hissedebilmektedir.

Buna karşı hasta günlük yaşamına çoğu zaman operasyonun ertesi günü dönebilmektedir ve rutinine devam edebilmektedir. Dolayısıyla da kısa sürede iyileştiklerini söylemek mümkündür.

Böbrek Taşı Belirtileri Nelerdir?

Tüm rahatsızlıklar gibi böbrek taşı rahatsızlıklarının da belirtileri bulunmaktadır.

Özellikle; sırtta kaburgaların alt kısmında hissedilen ağrı, alt karın bölgesinde yayılan ağrı, idrar yaparken yanma ya da acı hissetme, mide bulantısı, kusma, idrar yapısının, renginin ve yoğunluğunun değişmesi ve idrarda kan belirtileri böbrek taşını işaret etmektedir.

Bu belirtileri olan kişilerin acilen doktora başvurması gerekmektedir. Taşın büyüklüğüne göre de hastalığın ciddiyeti değişmektedir.