Böbrek Tümörü Ameliyatı

Böbrek kanserleri hemen hemen tüm kanserlerin yüzde üçünü oluşturur. Son yıllarda görülme
sıklığı artmakla birlikte, ultrasonografi, tomografi gibi görüntüleme yöntemlerinin sıklıkla
kullanılmaya başlaması nedeniyle daha erken evrede yakalanmakta böylece böbrek kanserlerine
bağlı ölüm oranlarında azalma görülmektedir.

Tümörlerin çoğu herhangi bir belirti vermez ve başka
bir nedenle yapılan ultrasonografi, tomografi veya MR gibi tetkiklerde saptanır. Geleneksel
kemoterapi, radyoterapi gibi tedavi yöntemlerine dirençli olduğu için en etkili tedavi cerrahidir.

Böbrek tümörü ameliyatı, temelde kanserin ilerleme yani tümörün yayılmasına göre iki farklı alt
uygulama içerir bunlardan birincisi erken evre kanserde sadece tümörün çıkarılarak böbreğin
sağlam kalan kısmının korunmasına dayalı olan “parsiyel nefrektomi” ve diğeri ise ileri düzey
kanser tedavisi için böbrek ve etrafındaki yağ dokuların tamamının çıkarılması olan “radikal
nefrektomi”dir.

Ameliyat süresi genelde 2-3 saattir ancak bazen kanser hücreleri vücuttaki büyük toplardamarlara
da sıçrama yapabilir ve bu ameliyat süresini uzatabilir.

Ameliyatlar hem açık hem de laparoskopik
veya robotik teknikler olarak bilinen kapalı yöntemlerle de yapılabilir. Burada belirleyici faktörler,
hastanın yaşı, genel durumu gibi hastaya özgü ve tümörün yeri, büyüklüğü gibi tümöre bağlı
durumlardır.

Radikal nefrektominin kapalı yapılması durumunda ise vücuda açılan 1-2 cm’lik
delikler kullanılarak özel cerrahi ekipmanlar yardımı ile tümör ve gerekli bölgelerin tamamı alınır.

Parsiyel nefrektomi ise oldukça zor ve komplike bir ameliyattır bu yüzden cerrahın deneyimli
olması önemlidir. Bu ameliyatı zor kılan başlıca sebep, böbreğin insan vücudunda en çok kanı
içinde bulunduran organ olmasının yanı sıra 30 dakika kansız kalması sonucunda fonksiyonunu
tamamen kaybetmesidir.

Ancak hastalarda eğer durumu uygunsa mutlaka ilk tercih parsiyel
nefrektomiden yana olmalıdır çünkü hasta kalan böbrek parçasına ömrünün sonuna kadar ihtiyaç
duyar.

Böbreğin tamamen alınması durumunda, diğer böbreğin durumuna göre hastanın gelecekte
diyalize ihtiyaç duyabileceği ve yaşam standartlarının oldukça kötü yönde etkilenebileceği
unutulmamalıdır.

Tüm ameliyatlarda olduğu gibi bu ameliyatlardan sonra da hekim tavsiyelerine
uymak yararınıza olacaktır.

Böbrek Tümörü Ameliyatı Nedir?

Böbrekler insan hayatı için oldukça önem taşıyan sağ ve sol olmak üzere omurgamızın iki tarafında karın içi organların arka tarafında yer alan organlarımız olarak karşımıza çıkar. Böbrekler kanın zararlı atıklardan temizlenmesi ve atıkların boşaltım sistemine gönderilmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır.

Böbrek kanseri; böbreği oluşturan süzme fonksiyonu gösteren hücrelerden veya oluşan idrarı taşıyan kanallardan ortaya çıkabilmektedir. Böbrek kanserleri erkeklerde daha sık görülmekle birlikte her iki cinsiyette ve her yaş aralığında karşımıza çıkabilir. Ancak cerrahi yöntem ile tedavi edilir.

Tecrübeli ellerde yapılan cerrahi ile çok olumlu sonuçlar doğurabilir. Böbrek kanseri tedavisinde yapılan cerrahi tedavi, kanserli böbreği çevresindeki dokularla birlikte (çıkarıp hastayı tedavi eder. Bu ameliyatı klasik açık cerrahi ya da laparoskopik cerrahi ile gerçekleştirmek gerekebilir.

Böbrek Tümörü Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Böbrekler insan vücudunda sağ ve sol olmak üzere omurgamızın iki tarafında karın içi organların arka tarafında yer alan organlardır. Böbrekler kanın zararlı atıklardan temizlenmesi ve atıkların boşaltım sistemine gönderilmesinde fayda sağlar.

Böbrek kanseri; böbreği oluşturan süzme fonksiyonu gösteren hücrelerden veya oluşan idrarı taşıyan kanallardan ortaya çıkabilmektedir. Böbrek kanserleri erkeklerde daha sık görülmekle birlikte her iki cinsiyette ve her yaş aralığında da olabilmektedir.

Tecrübeli ellerde yapılan cerrahi ile hasta tedavi edilir. Böbrek kanseri tedavisinde yapılan cerrahi tedavi, kanserli böbreği çevresindeki dokularla birlikte çıkarıp hastayı tedavi etmektir. Bu ameliyatı klasik açık cerrahi ya da laparoskopik cerrahi ile gerçekleştirmek mümkündür.

İzmir’de Böbrek Tümörü Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

İzmir’de böbrek tümörü ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Böbrek Tümörü Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Böbrek tümörü ameliyatları büyük dikkat gerektiren ameliyatlar arasında yer almaktadır. Bu yöntem ile gerçekleştirilen böbrek kanseri ameliyatı yaklaşık olarak 30 dakika ile 90 dakika arasında sürmektedir. Tümör boyutu 10 cm’den daha büyük olan hastaların ameliyatları iki saate kadar da uzayabilmektedir.

Ciddi ameliyatların arasında bulunması nedeniyle ameliyata giren hastaların da durumları ciddidir. Her şey yolunda gittiği zaman süreç uzamasa da terslik gerçekleşen ameliyatlarda süreç uzamaktadır.

Böbrek Tümörü Kanser Midir?

Böbrek kanseri, böbrek hücrelerinin kötü huylu yani kanserli hale geldiği ve kontrolden çıkarak bir tümör oluşturduğu bir hastalık çeşididir. Yani böbrek kanseri böbreklerdeki hücrelerin anormal büyümesinden kaynaklanmakta olan bir rahatsızlıktır.

Hemen hemen tüm böbrek kanserleri ilk önce böbrekteki küçük tüplerin astarında ortaya çıkmaktadır. Böbrek tümörü genel olarak kansere dönmekte olan bir rahatsızlıktır. Ancak tümörün iyi huylu olma ihtimali de bulunmaktadır.