İdrar Reflüsü Ameliyatları

İdrar reflüsü (VUR) ameliyatları, üç farklı yol ile yapılabilir. Bunlar; açık cerrahi, robotik destekli
olan kapalı cerrahi ve endoskopik ya da enjeksiyonlu cerrahi olarak ayrılabilir. İlk iki yöntem ile
üçüncüyü ayıran özelliklerin başında kozmetik farklılık ve başarı oranı vardır.

Açık cerrahi
ameliyatta amaç reflüyü tedavi etmektir. Genel anestezi tercih edilerek alt karın bölgesine bir kesi
açılarak üreterlerin mesaneye açıldığı yer onarılarak reflünün oluşması engellenir.

Ameliyat sonrası
ise birkaç gün içerisinde katater çıkarılır ve hasta 2 ile 7 günlük gözlem süresinin ardından doktorun
uygun görmesi ile birlikte taburcu olur. Ameliyat sonrasında işlemin başarılı olup olmadığını
anlamak için yakın takip önem arz eder.

Ameliyat öncesinde mutlaka anestezi uzmanının değerlendirmesi gerekli olup hastanın ameliyat
öncesindeki 8 saat yiyip içmemesi gerekir.

Kapalı cerrahi de pek çok anlamda açık olan ile aynıdır.
Kozmetik olarak daha az yara izi bırakır ve iyileşme süresinde kısalık sağlayabilir. Avantajı ise daha
küçük insizyonlar ve genelde daha az mesane spazmlarına sebep olur.

Endoskopik cerrahide ise cerrah mesaneyi görebilmek için üretranın içinden sistoskop yerleştirip
etkilenen üreterin açıklığına hacim arttıran madde enjekte eder. Bu yöntem diğer iki yönteme göre
daha az invazivdir ve daha az risk sunar.

Ancak daha düşük dereceli reflü hastalarında daha başarılı
sonuçlar vermektedir. Zaman içinde tekrarlanabilir ve basit bir tedavi yöntemi olduğu için eğer ilk
enjeksiyonda olumlu sonuç alınırsa 2 3 tekrar şeklinde yapılarak en az diğer yöntemler kadar
verimli sonuç alınabilir.

İdrar Reflüsü Ameliyatları Nedir?

Böbreklerin en önemli işlevleri kandaki zehirli maddeleri temizleyerek idrar yoluyla bunların dışarı atılmasını sağlamaktır. İdrar böbrekler tarafından yapıldıktan sonra tüpler aracılığı ile idrar torbasına ulaştırılıp depolanmaktadır.

Her iki tarafta üreter ve mesane arasında adeta bir kapak mekanizması ile idrar torbası idrarın geriye, yani böbreklere kaçması engellenmektedir. İşeme esnasında idrar torbası kasılıp üretrayı saran halka şeklindeki kas açılarak idrarın mesaneden üretra olarak kanaldan dışarıya atılması sağlanmaktadır.

Endoskopik yöntemle 1. ve 2. derece idrar reflüsü %75 başarı elde edilebilir. Açık cerrahi ile uygulanan tedavi yöntemi ise idrar kanallarının idrar kesesine giriş noktalarının yeniden şekillendirilmesi ile gerçekleşmektedir.

İdrar Reflüsü Ameliyatlarıı Nasıl Yapılır?

Her iki tarafta üreter ve mesane arasında adeta bir kapak mekanizması ile idrar torbası idrarın geriye, yani böbreklere kaçması engellenmektedir. Uygulanan cerrahi yöntemle idrar kanalı ile kesenin bağlandığı noktada az bir miktar vücuda sentetik malzeme enjekte edilmesi tedavi edilebilir.

Endoskopik yöntemle 1. ve 2. derece idrar reflüsünde büyük bir başarı elde edilebilir. Açık cerrahi ile uygulanan tedavi yöntemi ise idrar kanallarının idrar kesesine giriş noktalarının yeniden şekillendirilmesi ile gerçekleşmektedir. Bu şekilde hastalığın tedavi işlemi tamamlanmaktadır.

İzmir’de İdrar Reflüsü Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

İzmir’de idrar reflüsü ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

İdrar Reflüsü Nasıl Anlaşılır?

İdrar reflüsü çeşitli belirtiler ile kendini gösteren bir rahatsızlık çeşididir. Kişilerde işerken yanma hissetmesi, az ve sık sık idrar yapması, kanlı idrar yapması, iltihabi ve kötü kokulu idrar yapmaları, bel ve karın ağrısı idrar reflüsü belirtileridir.

Hastanın ateşlenmesi iltihabın böbreklere yayıldığını gösteren çok önemli bir belirtidir ve son derece riskli bir durumdur. Bebeklerde teşhis daha zor konmaktadır. Çünkü bu belirtiler, bebeklerde başka nedenlerle de olabilmektedir.

İdrar Reflüsü Neden Olur?

Nedeni idrar kanalının idrar kesesine açıldığı noktanın genetik olan yapısal bozukluğu olabileceği gibi idrar kesesinin dışarı açıldığı noktadaki anatomik ya da fizyolojik bir darlık da idrar kesesinin içinde yüksek basınca yol açarak böbreklere ikincil kaçağa neden olabilmektedir.

Bu sebepten de kişilerde idrar reflüsü oluşmaktadır. Kolay anlaşılabilen bir rahatsızlık değildir. Ancak belirtilerini gören kişilerin doktorlara gitmesi gerekmektedir. Ciddiye alınması gereken bir rahatsızlıktır.