Sistoskopi

Sistoskopi, idrar kanalının çıkım noktasından(üretra) mesaneye kadar olan hattın incelenmesini
sağlayan endoskopik bir tanı ve tedavi yöntemidir.

İdrar kanalına sert veya fleksible (yumuşak)
kameralarla girilerek gerçekleştirilen yöntem, üretra, mesane ve prostat hakkında birçok tetkikin
kolayca yapılabilmesine imkan sunar.

Aynı zamanda, idrar yolu tıkanıklıkları, mesanede veya idrar
kanalında yabancı cisim olması ve benzeri sağlık sorunlarının tedavisinde de sistoskopi yöntemine
başvurulur. Mesane kanserinin endoskopik tedavisi sonrası hastaların ara ara sistoskopik kontrollere
girmesi zorunludur ve bu sistoskopinin en sık yapılma nedenidir.

Üroloji uzmanlarının bir tanı aracı olan Sistoskopi, yaygın kullanılan bir araçtır. Bu araçla uygulanacak
işlemin türüne göre ve hastanın genel durumuna göre lokal ya da genel anestezi uygulanabilir. Klinik
bir uygulama olan yöntem, üroloji uzmanları tarafından gerçekleştirilir.

Sistoskopi, idrar kanalı ağzından girilerek herhangi bir kesi olmadan yapılan bir işlem olduğundan,
komplikasyon olasılığı oldukça düşüktür.

Hatta bu işlemin zararlarından öte, oldukça faydalı
 sonuçlarından söz edebilmek mümkündür. Kesi olmadan tedavi edebilen bir ara. Olmasından ötürü,
bu yöntemin yaygın biçimde kullanıldığını ve bir zararı olmadığını biliyoruz.

Sistoskopi, duruma göre 2 ila 5 dakika arasında süren bir işlemdir. Lokal veya genel anestezi altında
yapılıyor olduğundan herhangi bir acı verme durumu yoktur. İşlem sonrasında ise tedavi veya tanı
yöntemine bağlı olarak sınırlı düzeyde görülen ağrı ve acı, ağrı kesicilerle giderilebilir.

Sistoskopi, her yaş grubunda hastaya uygulanabilir. Uygulama sonuçları hemen alınabilirken, eğer bir
patolojik değerlendirme gerekli görülmüş ise bunun sonuçları da birkaç gün içerisinde çıkacaktır.

Sistoskopi Nedir?

Sistoskopi ile mesanenin iç yüzeyini, prostatın idrar yolu ile ilişkisini, idrarı dışarı taşıyan tüp olarak da adlandırılan üretranın incelenmesini sağlayan bir prosedür incelenip tedaviye karar verilmesini sağlayan bir yöntemdir. tedavi etmek için uygulanmaktadır.

Hastalıkların tanısı ne kadar kısa sürede yapılırsa o kadar hızlı ve kolay bir iyileşme süreci geçirilebilir. Bu yüzden tedaviye karar vermek büyük önem taşır.

Sistoskopi Nasıl Yapılır?

İdrar yolunda meydana gelen hastalıklar pek çok sebepten kaynaklı olabilmektedir. Sistoskopi, özel aletler kullanılarak dış idrar deliğinden kapalı yöntem şeklinde girilerek idrar yollarının görülmesini veya tedavi edilmesini sağlayan hastalık tedavi yöntemidir.

Sistoskopi uygulamasının en yaygın nedenlerinden biri idrarda kan meydana gelmesidir. Bu kanamaya neden olabilecek durumlar sistoskopi yöntemi ile belirlenebilmektedir. Hastalıkların tanısı ne kadar kısa sürede yapılırsa o kadar hızlı ve kolay bir iyileşme süreci geçirilebilir.

İzmir’de Sistoskopi Fiyatları Ne Kadar?

İzmir’de sistoskopi fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Sistoskopi Acıtır Mı?

Sistoskopi işlemi yapılmadan önce üretraya yani dış idrar kanalına anestezik madde verilmektedir. Beş ila on dakika sonrası da yapılacak işlem gerçekleştirilir. Böylece işlem sırasında ağrının hissedilmesinin önüne geçilmiş olur.

Ayrıca doktorun sistoskopiyi yapma nedenine göre de verilecek olan anesteziyi bölgesel ya da genel anestezi ile yapma tercihi de olabilmektedir. Doktor hangisini uygun görürse görsün sistoskopi yapılınca herhangi bir ağrı hissedilmemektedir.

Sistoskopi İşlemi Ne Kadar Sürer?

Sistoskop testine ihtiyaç duyulması mesane duvarında herhangi bir doku anormalliğine rastalanırsa uygulanmaktadır. Sistoskopi işlemi çok uzun sürmemektedir.

Genel olarak 5 ila 15 dakika arasında sürmektedir. Fakat farklı girişimler de yapılacaksa bu süre daha da uzayabilmektedir. Eğer sisteskop işlemi yapılmış ise üretrada geçici yara ya da işlem bitiminden yaklaşık kırk sekiz saat boyunca yanma hissi oluşabilir. Bu yanma hissi 2 gün sonra geçmektedir.

Sistoskopi Sonrası Hastanede Yatılır Mı?

Sistoskopi sonrasında genel olarak hastanede uzun süreli bir yatış gerekmemektedir. Sistoskopi sırasında hastaya uygulanan anestezi işlemi sonrası hastanın kendisini toparlaması için iki ila üç saat gibi bir zaman diliminde gözetim altında tutulması gerekmektedir.

Hatta hastalar aynı gün içerisinde evlerine gönderilmekte ve günlük hayatlarına da çok rahat bir şekilde dönebilmektedirler. Yani sisteskopi işlemi olan herhangi bir hastanın hastanede yatmasına gerek yoktur.

Sisteskopi Sonrası Sonda Takılır Mı?

Sistoskopi sonrasında sonda takmaya gerek yoktur. Ancak sisteskopi testi sonrasında mesane de tümör görülürse ve mesane kanseri tanısı konulmuş olursa genital bölgenin içerisinden iletilerek yapılan kapalı bir işlem ile tümör çıkartılmaktadır.

Ameliyattan bir hafta önce kan sulandırıcı ilaçlar kesilmelidir. Ameliyat tamamen uyutularak gerçekleştirilir yani genel anestezi uygulanır veya belden aşağısı uyuşturularak bu ameliyat gerçekleştirilir. Bu ameliyat sonrasında idrar kanalına sonda takılır ve bir iki gün sonra çıkartılır.

Sistoskopi Sonrası Banyo Yapılır Mı?

Hastaya sedasyon ya da genel anestezi uygulanmış ise, işlem sonrasında hastanın tam olarak kendine gelmesi için hastanın hastanede belli bir süre gözetim atında tutulması gerekmektedir.

Hastanın ağrısını hafifletmek için genital bölgenin üzerine belli aralıklarla sıcak ve nemli bir bez konulmalıdır. Bu işlem gerektiği süre zarfınca tekrarlanması gereken bir işlemdir. Sıcak bir banyo doktorun uygun gördüğü an yapılmalıdır. Yani sistoskopi sonrası banyo yapılmaktadır.