Varikosel Ameliyatı

Varikosel testisin toplardamarlarının genişleyerek bir yumak haline gelmesine verilen isimdir ve çeşitli mekanizmalarla spermlere zarar vererek çocuk isteyen çiftlerde buna engel olabilmektedir.

Varikosel ameliyatı, kasık bölgesine 2-3 cm boyunda kesi yapılıp bu kesinin içerisinden testis damarlarına ulaşarak genişlemiş ve yumak haline gelmiş toplardamarların bağlanıp iptal edilmesi olarak anlatılabilir. Kesinin açılacağı bölgeye cerrah karar verir.

Varikosel ameliyatı tek veya çift taraflı olabilir. Lokal veya genel anestezi uygulanabilir.

Ameliyat sırasında testise giden damarlar ortaya koyulup, genişleyerek özelliğini kaybetmiş olan damarlar bağlanarak kullanılmaz hale getirilir.

Bu ameliyatın mikroskopik yöntemle yapılması cerrahi başarı şansını arttırırken, gelişebilecek olası komplikasyon ihtimalini de azaltır. Ancak operasyon süresi beklenenin dışında herhangi bir komplikasyon çıkmaması durumunda ortalama 1 saat kadardır.

Bunlardan dolayı oldukça kısa süren ve risksiz bir ameliyat olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ancak nadiren de olsa enfeksiyon, kanama veya bu rahatsızlığın tekrarlanması gibi riskler de mevcuttur.

Ayrıca bu ameliyat sonrası az da olsa testislerde su birikmesi (hidrosel) gelişebilir ve hidrosel gelişirse sıvının ameliyatla alınması gerekebilir. Kesi yapılan yerde de çok nadir sertlik gözlenebilir ama bu sertlik de zamanla kaybolur.

Hasta genelde aynı gün içinde taburcu edilir. Günlük yaşama bile aynı gün dönebilir ama cinsel hayatına ve yoğun egzersizlere doktor tavsiyesi doğrultusunda 3 ile 6 hafta arasında ara vermesi istenir.

Ameliyat sonrası oluşabilecek ağrılar doktorunuzun önerdiği reçetesiz ağrı kesicileri kullanarak veya sıkı iç çamaşırı giyerek testislerinizi yukarıda tutarak mümkün olabilir. İşlem öncesinde ve sonrasında doktor ile sağlıklı iletişim kurmak önemlidir.

Varikosel Ameliyatı Nedir?

Varikosel, testise ait kirli kanın testisten gönderilmesinde görevli toplardamarların aşırı genişlemesi ve buna bağlı olarak beraberinde kan dolaşımında reflü olması durumuna verilen bir isimdir. Varikosel ilerleyici testis hasarı yapma potansiyeli yüksek olan bir rahatsızlık türüdür.

Varikosel tanısında, fizik muayene, skrotal doppler ultrasonografi, venografi, termografi, sintigrafi ve magnetik rezonans gibi pek çok yöntem kullanılabilirken, genellikle fizik muayene ile tanı konulmakta ve normalde ek bir bu yüzden daha fazla bir görüntüleme yöntemine ihtiyaç duyulmamaktadır.

Fakat varikosel varlığının radyolojik olarak ortaya konulması zorunluluğu bulunduğundan bütün testlerin yapılması gerekmektedir. Hastalık doğru bir şekilde teşhis edildiğinde tedavinin uygulanması daha kolay bir hal alır.

Varikosel Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Varikosel, testise ait kirli kanın testisten gönderilmesinde görevli toplardamarların aşırı genişlemesi ve buna bağlı olarak beraberinde kan dolaşımında reflü olması durumuna verilen bir isimdir. Bu ameliyatta görevli toplardamarın aşırı genişlemesinin önüne geçilir.

Varikosel ilerleyici testis hasarı yapma potansiyeli yüksek olan bir rahatsızlık türüdür. Varikosel tanısında pek çok yöntem kullanılabilirken, genellikle fizik muayene ile tanı konulmakta ve normalde ek olarak daha fazla bir görüntüleme yöntemine ihtiyaç duyulmamaktadır.

İzmir’de Varikosel Ameliyatı Fiyatları Ne Kadar?

İzmir’de varikosel ameliyatı fiyatları hakkında bilgi almak istiyorsanız alanında uzman olan doktorlara danışabilirsiniz.

Varikosel Ameliyatı Zor Mudur?

Mikro cerrahi varikosel ameliyatı teknik olarak zor ancak nekahet açısından rahat bir ameliyat çeşididir. Bu ameliyatı kasık bölgesinden açılan 2 ya da 3 cm’ lik bir keşiden gerçekleştirdikleri için ameliyat sonrası ağrı beklentisi olmamaktadır.

Ancak bazı hastalarda zorluk seviyesinde artışlar gözlenebilmektedir. Bu noktada da işin içerisine ameliyatı yapan olan doktorun tecrübesi ve soğukkanlılığı girmektedir. Dolayısıyla hastaların doktorlarını iyi seçmesi de önemlidir.

Varikosel Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Erkek kısırlığının en sık rastlanan türü varikosel, çocuk sahibi olamamanın başlıca sebepleri arasında yer almaktadır. Varikosel testislerin pis kirli kanını götüren toplardamarların varis şeklinde genişlemesi ve uzamasına denmektedir.

Genel olarak %90 oranında sol testiste görülmektedir. Erkeklerde kısırlığın en önemli nedenlerinden birisi sayılmaktadır ve görülme sıklığı toplumda %15-25 olup 20-35 yaşları grubunda fazla sayılardadır.

Ameliyat ile tedavisi mümkün olan bir rahatsızlıktır. Operasyon kasıktan uygulanmaktadır ve yaklaşık yarım saat sürmektedir.

Varikosel Olan Bir Erkeğin Çocuğu Olur Mu?

Varikosel rahatsızlığı, erkek kısırlığının en sık rastlanılan türüdür. Testislerde bulunan kirli kanı atmaya yarayan toplardamarın genişlemesi ile oluşan bir rahatsızlıktır. Ameliyat ile tedavisi söz konusudur. Ancak varikosel ameliyat edilmediği takdirde çocuk sahibi olma şansını ciddi anlamda azaltmaktadır.

Testiste ağrı yapan bir rahatsızlıktır ve testis küçülmesine hatta testisi kaybetmeye yol açabilmektedir. Bu nedenle ameliyat için gerekli şartlar var ise varikosel ameliyatı geciktirilmeden uygulanmalıdır.

Varikosel Cinsel Yaşamı Etkiler Mi?

Varikosel genel olarak sperm fonksiyonlarını etkileyen bir hastalık çeşididir. Bu bölgedeki damar genişlemesi ile birlikte testisin sperm fonksiyonlarını bozmaktadır. Ancak hormonal seviyeye olan etkileri henüz bilinmemektedir.

Dolayısıyla cinsel hayatı etkileyip etkilemediği de bir soru işareti olarak kalmaktadır. Bunun yanı sıra günümüzde pek çok erkeğin bu rahatsızlık ile karşı karşıya olduğunu da bilmek önemlidir. Kişilerin bende olmaz demeden kontrolden geçmesi son derece önemlidir.

Varikosel Sertleşmeye Etki Eder Mi?

Varikoseli olan hastaların kan tahlillerine bakıldığı zaman total testosteron seviyesinin düşük olduğu belirlenmiştir. Varikoselektomi operasyonu yapılan bu hastalarda ameliyat sonrası testosteron düzeylerinin yükseldiği de tespit edilmiştir.

Total testosteron düzeyinin düşük olması sertleşme sorunu ve cinsel istek azalma gibi sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenden ötürü varikosel hastalığı görülen bazı hastalarda sertleşme sorunu ve cinsel isteksizlik gibi durumlar görülebilmektedir.

Çok ileri düzey varikoselin tedavi edilmemesi sonucu testosteron üretimi etkilenebilmektedir.